Sport.pl

Polska odpowiedź na wrogie T-shirty

?Bez Rosjan w 17. minucie nie dacie nam rady! Cedynia 972 - Grunwald 1410 - Dortmund 2006" - takie koszulki mogą kupić kibice jadący na mundialowy mecz Niemcy - Polska.
To odpowiedź na koszulki niemieckich neonazistów przywołujące klęskę Polski w 1939 r., sprzedawane w sklepach w byłej NRD w okresie przedmundialowej gorączki. Widniały na nich hasła: "W 1939 r. Polska została pokonana w 28 dni. W 2006 r. wystarczy 90 minut". Pisaliśmy o tym przed tygodniem.

- Nasze koszulki w żartobliwy sposób odpowiadają na tamte zaczepki kibiców niemieckich - tłumaczy Oxyderider, jeden ze sprzedawców w serwisie aukcyjnym Allegro. Jeden T-shirt kosztuje 29 zł plus koszty przesyłki.

Projektantem koszulek jest 23-letni Wojtek z Krakowa, na co dzień sympatyk Cracovii, zadeklarowany przeciwnik nazizmu.

- Zmodyfikowałem nieco logo mundialu i zamiast uśmiechniętych buziek w narodowych barwach obu krajów polska buźka jest uśmiechnięta, a niemiecka smutna po porażce. Wygramy ten mecz. A nazistowskie bzdury trzeba zwalczać żartem - wyjaśnia Wojtek.

Hasło o zwycięskich bojach Polaków pod Cedynią i Grunwaldem oraz proroctwie wygranej z Niemcami w przyszłą środę 14 czerwca w Dortmundzie nie znalazło się jednak na T-shirtach przypadkiem. Od kilku dni cytowane jest wielokrotnie podczas prowadzonych w internecie okołomundialowych dyskusji, na prywatnych blogach i w e-mailach. Jeden z internautów o nicku Kazior opatruje je komentarzem: "W odpowiedzi na nazistowski bełkot", inny zaś do listy polskich sukcesów dopisał... Monte Cassino 1944.

- Mam nadzieję, że kibice kupią sporo naszych koszulek. Pokażmy Niemcom, że mamy poczucie humoru - kończy Wojtek.