Sport.pl

Grand Prix Włoch okrążenie po okrążeniu

Robertowi Kubicy nie udało się powtórzyć sukcesu z zeszłego roku. Katastrofalny błąd mechaników BMW Sauber przeszkodził mu w ściganiu, ale Polak dzięki uporowi i świetnej jeździe dojechał na metę na 5. miejscu. Na ?domowym? torze Ferrari dublet wywalczyli kierowcy McLarena - Fernando Alonso wygrał, drugi był Lewis Hamilton. Dopiero trzeci był Kimi Raikkonen z Ferrari, a Felipe Massa zakończył wyścig jeszcze przed półmetkiem
Meta: Alonso wpada na metę, za nim Hamilton, trzeci Raikkonen. Potem bardzo zadowolony Heidfeld, za nim Kubica (tylko 4 sekundy za Niemcem!), dalej Rosberg, Kovalainen i Button.

Należy pogratulować Polakowi waleczności. Mimo przeszkód ze strony własnych mechaników dojechał na piątym, bardzo dobrym miejscu i potwierdził pozycję BMW Sauber tuż za światową czołówką.

52. okrążenie: Polak cały czas goni kolegę z zespołu. Tuż przed końcem wyścigu ma tylko siedem i pół sekundy straty. Na tym okrążeniu Kubica był zdecydowanie najszybszy z całej stawki!

50. okrążenie: Kubica mimo nikłych szans bardzo przyspiesza i próbuje gonić Heidfelda. Odstęp między obydwoma kierowcami zmniejszył się już do 11 sekund.

48. okrążenie: Zanosi się na emocjonującą końcówkę sezonu. Jeżeli Alonso dowiezie prowadzenie do mety, zmniejszy przewagę Hamiltona w klasyfikacji generalnej do trzech punktów na cztery wyścigi przed końcem mistrzostw świata.

47. okrążenie: Kubica nie ma już szans na awans. W końcówce wyścigu ma 12,4 sek. straty do Heidfelda.

46. okrążenie: Kapitalny manewr Kubicy! Polak "wziął" Rosberga po zewnętrznej, wyprzedził go i od razu się zastawił, utrzymując piąte miejsce! Brawo!

45. okrążenie: Kubica szósty. Za nim Kovalainen, przed nim Rosberg, ale Kubica ma tylko 1,3 sek. straty do Fina.

44. okrążenie: Kapitalny manewr Hamiltona! Anglik znienacka wyprzedza Raikkonena na pierwszym zakręcie. Fin nawet nie widział, skąd przyszło zagrożenie!

Alonso w boksie. Wraca na prowadzenie.

Kubica również zjeżdża do boksu. Wraca na szóstym miejscu.

42. okrążenie: Kubica na czwartym miejscu. Za nim Nick Heidfeld, przed nim Hamilton.

41. okrążenie: Alonso ma 32 sekundy przewagi nad Raikkonenem, więc Fin ma słabe szanse na wyprzedzeniu go podczas pitstopu.

40. okrążenie: Heidfeld zjeżdża do boksu i zakłada miękkie opony. On nie miał problemów z boksem.

Alonso ucieka Hamiltonowi - ma już sześć sekund przewagi nad kolegą.

Do boksu zjeżdża Hamilton, a Raikkonen wyprzedza go na prostej startowej i jest drugi!

38. okrążenie: Jako ostatni w stawce do boksu zjeżdża Wurz.

37. okrążenie: Jeżeli Raikkonen chce jeszcze wyprzedzić McLareny, musi mieć do nich najwyżej 30 sekund straty. Na razie mu się to udaje.

35. okrążenie: Z ósmego miejsca do boksu zjeżdża Davidson.

34. okrążenie: Webber i Barichello zjeżdżają do boksu, Kubica przesuwa się na szóste miejsce, ale musi jeszcze raz zjechać do boksu. Zjeżdża także Sato.

33. okrążenie: Raikkonen ma do odrobienia 19 sekund do Hamiltona.

Button jako ostatni z czołówki zjeżdża do boksu i zakłada miękkie opony. Button ma spore szanse na punktowane miejsce.

To samo robią Liuzzi i Fisichella.

32. okrążenie: Do boksu zjechał też Schumacher i Vettel.

31. okrążenie: Do boksu z 5. miejsca zjechał Rosberg. Zmienił opony na miękkie i wyjechał na 18. miejscu za Sebastianem Vettelem. Również Trulli zjeżdża do pit lane.

30. okrążenie: Sporo kierowców nie zjechało jeszcze do boksu, widać stosują strategię jednego postoju.

Dobry dzień dla Hondy - Button szósty, Barrichello ósmy.

28. okrążenie: Po przetasowaniach czołówka przedstawia się następująco: Alonso, Hamilton, Raikkonen, Heidfeld, Rosberg, Button, Webber, Barichello, Trulli, Kovalainen i zaraz za Finem Robert Kubica.

26. okrążenie: Fisichella wyprzedza Davidsona i jest 13.

25. okrążenie: Raikkonen zjeżdża na pierwszy i chyba jedyny pit stop. Zakłada twarde opony. Czyżby Ferrari postanowiło przechytrzyć rywali? Chyba tak, bo Fin zatankował sporą ilość paliwa.

23. okrążenie: Rażąca niesprawność mechaników BMW Sauber w boksie! Najpierw mają problemy z wymianą opon, a później... z wyciągnięciem spod bolidu przedniego podnośnika!!! Kubica traci aż 17 sekund i spada na jedenaste miejsce!

Co gorsza, mechanicy zakładają Polakowi twarde opony, a to oznacza, że Kubica będzie musiał jeszcze raz zawitać w pit lane.

22. okrążenie: Prowadzący Raikkonen zaczyna dublować maruderów.

Adrian Sutil zjeżdża do boksu z 19. miejsca. Z 2. miejsca zjeżdża do boksu Kubica.

21. okrążenie: Kimi Raikkonen na prowadzeniu.

Heidfeld i Kovalainen w boksie. Niemiec stał 7,3 sekundy i założył twarde opony. Widać BMW Sauber nie wyłamuje się ze strategii dwóch pit stopów.

20. okrążenie: Alonso w boksie przez 9,1 sekundy. On również zakłada drugi komplet twardych opon.

Rosberg i Button walczą o ósme miejsce. Lepszy Fin w barwach Niemiec.

19. okrążenie: Lider klasyfikacji wraca na szóstym miejscu, za Kovalainenem i przed Buttonem.

Fernando Alonso w boksie.

18. okrążenie: Lewis Hamilton w boksie. Postój trwał 8,3 sek. Założył twarde opony, więc jeszcze wróci do boksu.

17. okrążenie: Hamilton coraz szybszy, na każdym kolejnym okrążeniu odrabia ułamki sekundy strat.

16. okrążenie: Przewaga prowadzącego Alonso do trzeciego Raikkonena wynosi już aż 10 sekund. Nie wydaje się, by Fin mógł nawiązać kontakt z McLarenami.

Trulli wyprzedził Wurza i jest 11.

15. okrążenie: "Bratobójcza" walka Japończyków na końcu stawki: Sato wyprzedza Yamamoto i jest 18.

14. okrążenie: Hamilton jest na razie najszybszy. Massa wysiada z bolidu.

Tymczasem Rosberg i Button zażarcie walczą o siódme miejsce.

13. okrążenie: Oba McLareny "urywają się" Raikkonenowi, Fin z kolei nie może zgubić dwóch bmw. Lekko przyspieszył.

Trulli walczy z Wurzem o 11. miejsce.

12. okrążenie: Kubica stracił kolejną sekundę do Heidfelda. Teraz ma już 2,7 sek. straty.

10. okrążenie: Massa wyjechał, ale jechał bardzo powoli i jest z powrotem w boksie. To dla niego koniec wyścigu. Prawdopodobnie miał problemy z zawieszeniem.

Tym samym Kubica awansuje na piąte, a Heidfeld na czwarte miejsce. Dystans między Niemcem a Polakiem wynosi poniżej 2 sekund.

9. okrążenie: Jenson Button awansował na ósme miejsce po wyprzedzeniu Rosberga.

Trzeci Felipe Massa zjeżdża do boksu. Nie wydaje się to być zaplanowane wcześniej przez team Ferrari. Brazylijczyk zachowuje twarde opony.

8. okrążenie: Na razie najszybciej jedzie Massa. Brazylijczyk zanotował najlepszy czas w I sektorze.

7. okrążenie: Safety car poza torem! Kierowcy ruszyli ponownie.

Hamilton chciał chyba zaatakować Alonso, ale nie zdołał "sięgnąć" Hiszpana. Tymczasem z tyłu Anthony Davidson wyprzedził Giancarlo Fisichellę i jest 14.

6. okrążenie: Ostatnie okrążenie z samochodem bezpieczeństwa - bolid Coultharda jeszcze nie został sprzątnięty. Kierowcy wyglądają na zdenerwowanych koniecznością jazdy za srebrnym mercedesem.

4. okrążenie: Jeszcze przed wyjazdem samochodu bezpieczeństwa do boksu zjechał Sebastian Vettel. Niemiec miał prawdopodobnie problemy z przednim skrzydłem.

3. okrążenie: Alonso, Hamilton, Massa, Raikkonen, Heidfeld, Kubica, Kovalainen, Rosberg, Button, Webber - tak wygląda pierwsza dziesiątka po trzech "kółkach".

2. okrążenie: Groźnie wyglądająca kraksa Coultharda! Szkot wypadł na Curva Grande i doszczętnie rozbił bolid, ale wysiadł z niego natychmiast o własnych siłach. Na torze żółta flaga i safety car.

Koniec wyścigu dla szkockiego weterana.

1. okrążenie: Lewis Hamilton ściął pierwszy zakręt. Nie wiadomo, czy spotka go za to jakaś kara. Na razie Anglik skutecznie broni się przed atakami Massy.

Start: Kimi Raikkonen przesunął się na czwarte miejsce za Alonso, Hamiltonem i Massą, Heidfeld jedzie jako piąty, Kubica utrzymał szóstą pozycję.

Przed startem: Na torze Monza jest słonecznie, temperatura toru wynosi 36 stopni Celsjusza, powietrza 28. Robert Kubica podobnie jak większość czołówki - poza Raikkonenem i Massą - założył twarde opony. Kierowcy ruszyli na okrążenie formujące.

Kolejność na starcie:

1. linia
Fernando Alonso (Hiszpania/McLaren-Mercedes)
Lewis Hamilton (W.Brytania/McLaren-Mercedes)
2. linia
Felipe Massa (Brazylia/Ferrari)
Nick Heidfeld (Niemcy/BMW-Sauber)
3. linia
Kimi Raikkonen (Finlandia/Ferrari)
Robert Kubica (Polska/BMW/Sauber)
4. linia
Heikki Kovalainen (Finlandia/Renault)
Nico Rosberg (Niemcy/Williams-Toyota)
5. linia
Jarno Trulli (Włochy/Toyota)
Jenson Button (W.Brytania/Honda)
6. linia
Mark Webber (Australia/RedBull-Renault)
Rubens Barrichello (Brazylia/Honda)
7. linia
Alexander Wurz (Austria/Williams-Toyota)
Anthony Davidson (W.Brytania/Super Aguri-Honda)
8. linia
Giancarlo Fisichella (Włochy/Renault)
Sebastian Vettel (Niemcy/Toro Rosso-Ferrari)
9. linia
Takuma Sato (Japonia/Super Aguri-Honda)
Ralf Schumacher (Niemcy/Toyota)
10. linia
Vitantonio Liuzzi (Włochy/Toro Rosso-Ferrari)
David Coulthard (Szkocja/Red Bull-Renault)
11. linia
Adrian Sutil (Niemcy/Spyker-Ferrari)
Sakon Yamamoto (Japonia/Spyker-Ferrari)

Wszystko o torze Monza