Sport.pl

Bramkarz Norbert Witkowski zdradza tajniki zdrowego trybu życia

W najnowszym Magazynie "Górnik", który już wkrótce pokaże się w kioskach "Ruchu" na terenie aglomeracji śląskiej, Norbert Witkowski rozpoczyna cykl porad na temat zdrowego trybu życia. 
- Najlepszym sposobem na pokazanie o czym mówię, jest posłużenie się przykładem. Najprostszy dla mnie przykład to oczywiście swój, więc od niego zacznę. Pokaże wam mój rozkład dnia - mówi bramkarz zabrzańskiego klubu.

Witkowski zdradza swój dzień treningowy i dietę. Chodzi o mężczyznę w wieku 31 lat, uprawiającego profesjonalnie piłkę nożną. Dieta dobrana do grupy krwi 0 Rh+ (całkowite wyeliminowanie produktów mlecznych, pszenicy, wieprzowiny).

Dzień treningowy:

godz. 7.15 - pobudka;

godz. 7.30-8.30 śniadanie (60% węglowodany, 30% białko, 10% tłuszcze):

- płatki (orkiszowe, żytnie, siemię lniane, bakalie, orzechy) z miodem (lub ulubionym dżemem) i jogurtem naturalnym, herbata zielona z miodem i cytryną, dwie kanapki z pomidorem i mozzarellą (ogórkiem, rzodkiewką, łososiem wędzonym, serem feta) z chlebkiem żytnim kruchym (lub świeżym orkiszowym) i owoc (banan, kiwi, ananas);

godz. 10 - trening. Po treningu banan;

godz. 13-14 - obiad, najlepiej jak najszybciej po treningu (70% W, 20% B, 10% T);

- krem z brokuła (pomidorowa, cebulowa, warzywna);

- ryż (biały, brązowy, kasza gryczana, makaron ryżowy), marchewka z groszkiem (warzywa gotowane, grillowane, pieczone), kurczak (indyk, ryba w różnej postaci);

godz. 16-17 - podwieczorek:

- świeże owoce, orzechy;

- galaretka;

godz. 19-20 - kolacja (20% W, 70% B, 10% T):

- sałatka (mieszanka sałat: rucola, lodowa, świeży szpinak oraz wszystkie świeże warzywa i owoce) skropiona oliwą z oliwek (pestki dyni)

- wołowina (wątróbka kurza, ryba, owoce morza)

- kanapki jak na śniadanie

godz. 22-23 - sen, co najmniej osiem godzin.



Więcej szczegółów Norbert Witkowski zdradza w Magazynie "Górnik". Polecamy!

Kto będzie wyżej w tabeli Ekstraklasy na koniec sezonu?
Więcej o: