Tajemnicze zniknięcie na stadionie Piasta Gliwice. Klub sponsorują firmy, które nie potrzebują reklamy?

Piast Gliwice - beniaminek piłkarskiej Ekstraklasy - może liczyć na znaczną, finansową pomoc miasta. Nie wszystkie firmy sponsorujące klub potrzebują jednak reklamy.
Piast.gliwice.pl informuje, że ze stadionu przy ulicy Okrzei znikają reklamy miejskich spółek. "Zarówno te w formie banerów stałych jak i na tzw. ledach z tablicy sponsorskiej oraz z klubowej gazetki. Widać, że referendum w którym gliwiczanie będą decydować o dalszych losach prezydenta Zygmunta Frankiewicza i Rady Miejskiej zbliża się wielkimi krokami" - ocenia autor notki.

"Od początku reklamowanie się miejskich spółek, choć może było zgodne z prawem, to budziło spore kontrowersje. Pierwsze pytanie jakie cisnęło się na usta, to po co w ogóle reklamują takie przedsiębiorstwa jak ZBM, PEC (zakład dostarczający ciepło) czy Wodociągi. Przecież te firmy nie mają żadnej konkurencji, a więc gliwiczanie czy im się to podoba czy nie i tak muszą korzystać z ich usług. Prawa ekonomi też są takie, że jeśli są koszty, a reklama jest kosztem, to trzeba znaleźć na to pokrycie z przychodów. Prezesi tych Spółek z pewnością nie wyciągnęli z własnych kieszeni pieniążków na promocję tylko zapłacili ze środków przedsiębiorstwa. Te natomiast żyją ze sprzedaży towarów i usług mieszkańcom Gliwic, a więc gliwiczanie czy chcą czy nie chcą tą drogą dofinansują profesjonalny klub. Idąc dalej tym tropem, skoro są wolne środki na reklamę, to znaczy, że firmy te osiągają przychody większe niż potrzebują na pokrycie kosztów, a przecież tego typu przedsiębiorstwa z założenia mają generować jak najmniejsze koszty, aby mieszkańcy płacili za wodę i czy ciepło jak najmniej" - czytamy dalej.

Strona przypomina ponadto, że w tym roku Piast dostał rekordową dotację z miejskiej kasy w wysokości 12,5 mln złotych.